ریمپ به شما اجازه میدهد عملکرد موتور ماشین خود را تغییر دهید و به شکل دلخواه تنظیم کنید. میتوانید سرعت نهایی، دور کاتآف، لانچ کنترل و پارامترهای مهم موتور را بهینه کنید تا ماشین سریعتر، نرمتر یا اقتصادیتر عمل کند.
سرعت چرخش موتور در حالت توقف. پیشفرض 1000 RPM است و نمیتوانید کمتر از آن بگذارید. افزایش آن لرزش موتور را کمتر میکند.
دور کاتآف، حداکثر دور موتور است که ماشین اجازه دارد بچرخد. وقتی موتور به این دور میرسد، سیستم ماشین سرعت موتور را محدود میکند تا از **آسیب دیدن موتور جلوگیری شود**. شما میتوانید دور کاتآف را بین 2000 تا 12000 RPM تنظیم کنید، ولی عدد مناسب بستگی به حداکثر دور واقعی موتور ماشین دارد.
نکات کاربردی:
• دور کاتآف پایین → موتور زود محدود میشود، شتاب کمتر است.
• دور کاتآف بالا → شتاب بیشتر، اما استفاده مداوم از حداکثر دور موتور باعث میشود **عمر قطعات و انجین سریعتر تمام شود**.
• بهترین حالت → کمی پایینتر از حداکثر دور واقعی موتور، برای شتاب خوب و سالم ماندن موتور.
مدت زمان اعمال کاتآف بر حسب ثانیه؛ تعیین میکند موتور چگونه و با چه سرعتی کاهش دور بدهد. اعداد کوچک (مثلاً 0.1) → کاتآف سریع و رگباری، اعداد بزرگ (مثلاً 0.8) → کاتآف آرام و نرم.
تعیین میزان مصرف سوخت موتور. بین 1 تا 3 میتوانید انتخاب کنید. 1 → مصرف کم و اقتصادی، 3 → بیشترین شتاب و مصرف بیشتر.
کنترل میزان باز شدن دریچه گاز بین 0.3 تا 1. کمتر → شتاب نرم و کنترل بهتر، بیشتر → شتاب قوی و سریع.
حداکثر دور موتور هنگام شروع حرکت برای شتاب بدون هرز زدن. 0 → غیرفعال، 6000 → حداکثر شتاب ممکن بدون هرز زدن چرخها.
سرعت نهایی ماشین را محدود میکند. میتوانید بسته به نیاز مسابقه یا کنترل رانندگی تنظیم کنید.
تعیین سرعت فن خنککننده موتور بین 0 تا 4. بیشتر → موتور سریعتر خنک میشود، کمتر → داغ شدن سریع موتور
📸 نمایی از صفحه ریمپ در بازی